kvällshunger gör dig fet.

publicerat i Allmänt;
hunger är märklig. hungerkänslan kommer aldrig när man har tid med den egentligen.
det som har förbryllat mig är just hur jag blir på kvällen. när det är nästan omöjligt att bli mätt. det känns som om magen inte har nåt botten. det är jobbigt för jag vill ju egentligen inte få i mig så mycket mat.
nu har jag läst att det är inte alls konstig att vi äter mer på kvällen.
det är ju så att maten mättar mindre på kvällen.
så här är det:
det starkaste mättnaden känner vi på morgonen medan känslan blir bra mycket svagare på kvällen.
undrar ju varför, för det är inte speciellt logist. äta massa mat när vi sen ska lägga oss och däsa. vår kropp behandlar kalorierna sämst på kvällen. var finns kroppens rättvisa?
med enkel matematik kan vi säga:
om du äter 2000 kcal på morgen och inget annat hela dag går du ner i vikt. äter du bara på kvällen 2000 kcal ( och inget hela dan) ja, då går du upp i vikt.
rättvisst? logiskt?
NEJ! 
 
 

Taggar: hunger, mat, tankar;

Kommentera inlägget här :